در داستان ذبح فرزند حضرت ابراهیم (ع)، اصل داستان و قضیۀ امتحانبودنِ ذبح، و نیز فدیهقراردادن پروردگار به جای ذبیح در هر دو کتاب مقدس قرآن و تورات وجود دارد. اما در اینکه ذبیح چه کسی است، تورات اسحاق را ذبیح میداند؛ ولی قرآن مستقیماً اسم ذبیح را بیان نکرده است؛ هرچند با بیان دلایلی میتوان ذبیح بودن اسماعیل (ع) را اثبات کرد. در مورد فضایل حضرت نیز هر دو کتاب به فضایل جداگانهای اشاره کردهاند و تورات در مواردی به توهین نیز اشاره دارد. همچنین از موارد اشتراک دو متن باید به تولد اسماعیل (ع) در هنگام پیری حضرت ابراهیم (ع)، مهاجرت اسماعیل (ع) و هاجر به مکه اشاره کرد؛ اما در مورد تجدید بنای کعبه توسط اسماعیل (ع) فقط قرآن است که به آن اشاره کرده و تورات اصلاً بدان نپرداخته است.
پهلوان زاده, وحیده . (1395). مقایسه قصّه حضرت اسماعیل (ع) در قرآن و تورات. جستار (فصلنامه تخصصی), 11.12(35و36 (ویژه قرآن و عهدین)), 64-80. doi: 10.22081/jet.2016.22918
MLA
وحیده پهلوان زاده. "مقایسه قصّه حضرت اسماعیل (ع) در قرآن و تورات", جستار (فصلنامه تخصصی), 11.12, 35و36 (ویژه قرآن و عهدین), 1395, 64-80. doi: 10.22081/jet.2016.22918
HARVARD
پهلوان زاده, وحیده. (1395). 'مقایسه قصّه حضرت اسماعیل (ع) در قرآن و تورات', جستار (فصلنامه تخصصی), 11.12(35و36 (ویژه قرآن و عهدین)), pp. 64-80. doi: 10.22081/jet.2016.22918
CHICAGO
وحیده پهلوان زاده, "مقایسه قصّه حضرت اسماعیل (ع) در قرآن و تورات," جستار (فصلنامه تخصصی), 11.12 35و36 (ویژه قرآن و عهدین) (1395): 64-80, doi: 10.22081/jet.2016.22918
VANCOUVER
پهلوان زاده, وحیده. مقایسه قصّه حضرت اسماعیل (ع) در قرآن و تورات. جستار (فصلنامه تخصصی), 1395; 11.12(35و36 (ویژه قرآن و عهدین)): 64-80. doi: 10.22081/jet.2016.22918