نگارنده میکوشد با تکیه بر قرآن و کتاب مقدس به موضوع معادباوری، مرگ، عالم برزخ و اعتقاد به حیات جاویدان از دیدگاه اسلام، یهودیت و مسیحیت بپردازد. وی با تمسک به آیات موجود در این متون مقدس، ثابت میکند که اعتقاد به عالم عقبی و جهان پس از مرگ، وجه مشترک ادیان ابراهیمی است. این متون برآنند که مفهوم مرگ، نابودی نیست؛ بلکه نوعی انتقال است. همچنین بنابر این متون، پس از مرگ، حیات همراه با شعور و آگاهی ادامه خواهد یافت. قرآن بهلحاظ کمیت و فراونی اشاره به موضوع معاد، در صدر قرار دارد؛ اما آیات معاد در کتاب مقدس حجم و در نتیجه محتوای کمتری دارند.
توکلی, محمدکاظم . (1395). معاد باوری از دیدگاه قرآن و کتاب مقدس. جستار (فصلنامه تخصصی), 11.12(35و36 (ویژه قرآن و عهدین)), 54-63. doi: 10.22081/jet.2016.21494
MLA
محمدکاظم توکلی. "معاد باوری از دیدگاه قرآن و کتاب مقدس", جستار (فصلنامه تخصصی), 11.12, 35و36 (ویژه قرآن و عهدین), 1395, 54-63. doi: 10.22081/jet.2016.21494
HARVARD
توکلی, محمدکاظم. (1395). 'معاد باوری از دیدگاه قرآن و کتاب مقدس', جستار (فصلنامه تخصصی), 11.12(35و36 (ویژه قرآن و عهدین)), pp. 54-63. doi: 10.22081/jet.2016.21494
CHICAGO
محمدکاظم توکلی, "معاد باوری از دیدگاه قرآن و کتاب مقدس," جستار (فصلنامه تخصصی), 11.12 35و36 (ویژه قرآن و عهدین) (1395): 54-63, doi: 10.22081/jet.2016.21494
VANCOUVER
توکلی, محمدکاظم. معاد باوری از دیدگاه قرآن و کتاب مقدس. جستار (فصلنامه تخصصی), 1395; 11.12(35و36 (ویژه قرآن و عهدین)): 54-63. doi: 10.22081/jet.2016.21494