حوزۀ علمیه از آغاز تا کنون، مهم ترین نظام فرهنگی در سطوح علمی جامعه را دارا بوده و هست. این حوزه با تولید علم و نظارت بر سازمان های فرهنگی، جزو سیاست گزاران عرصه های گسترده جامعه است. نگارنده با سؤال اینکه این حوزه اساساً آیا امروزه توانسته است نقش خود را ایفا کند یا نه، نقش حوزه را در هدایت فرهنگی، اصلاح نظام آموزشی، مدیریت و برنامه ریزی اصولی، مورد کاوش قرار می دهد؛ سپس وی به چهار راهکار عمده در اصلاح نظام آموزشی و رساندن حوزه به افق جنبش نرم افزاری و نهضت تولید علم اشاره دارد.
نهاوندی, علی. (1384). بررسی اجمالی نظام آموزشی حوزه و مراکز وابسته به نخبگان آن و آفتهای توسعه علمی آنها. جستار (فصلنامه تخصصی), 2(7), 4-6. doi: 10.22081/jet.2005.64656
MLA
علی نهاوندی. "بررسی اجمالی نظام آموزشی حوزه و مراکز وابسته به نخبگان آن و آفتهای توسعه علمی آنها", جستار (فصلنامه تخصصی), 2, 7, 1384, 4-6. doi: 10.22081/jet.2005.64656
HARVARD
نهاوندی, علی. (1384). 'بررسی اجمالی نظام آموزشی حوزه و مراکز وابسته به نخبگان آن و آفتهای توسعه علمی آنها', جستار (فصلنامه تخصصی), 2(7), pp. 4-6. doi: 10.22081/jet.2005.64656
VANCOUVER
نهاوندی, علی. بررسی اجمالی نظام آموزشی حوزه و مراکز وابسته به نخبگان آن و آفتهای توسعه علمی آنها. جستار (فصلنامه تخصصی), 1384; 2(7): 4-6. doi: 10.22081/jet.2005.64656