TY - JOUR ID - 21605 TI - مصادیق مصرف و نقش گروه‌ها در اصلاح الگوی مصرف JO - جستار (فصلنامه تخصصی) JA - JET LA - fa SN - AU - سیبویه, شیما AD - عضو حلقه علمی بلاغ خواهران Y1 - 2010 PY - 2010 VL - 9 IS - 27و28 (ویژه تبلیغ و تربیت) SP - 157 EP - 168 KW - مصرف‌گرایی KW - اصلاح الگوی مصرف KW - اولویت های مصرف KW - نقش دولت KW - نقش مبلغان KW - روش شناختی و عاطفی و رفتاری KW - اصلاح ساختارها KW - فرهنگ سازی KW - نظارت KW - پیامدها DO - 10.22081/jet.2008.21605 N2 - مصرف‌گرایی تهدید مهمی برای جامعه اسلامی است. در مقابل استفاده درست و تعریف الگوی مناسب  مصرف از جمله ضرورت‌های اکنون کشور است. برای دست یابی به این مهم دو نکته دارای اهمیت است، نخست تعیین اولویت‌های اساسی مصرف در آموزه‌های اسلامی است و دیگر، توجه به نقش خانواده، دولت، مبلغان، گروه‌ها و رسانه‌ها در این موضوع می‌باشد که با بهره‌گیری از روش‌های شناختی، عاطفی و رفتاری و از راه اصلاح ساختارها و فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و نظارت می‌توانند در این زمینه نقش آفرینی کنند.     UR - http://jostar-elmi.maalem.ir/article_21605.html L1 - http://jostar-elmi.maalem.ir/article_21605_b2ed5a37f3fc403aaddb832c4faaceb2.pdf ER -