%0 Journal Article %T مهدویت و جهانی‌شدن %J جستار (فصلنامه تخصصی) %I دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم - شعبه خراسان رضوی %Z %A حمیدی, رضا %D 2007 %\ 06/22/2007 %V 5 %N 15 %P 211-226 %! مهدویت و جهانی‌شدن %K جهانی­ شدن %K جهانی­ سازی %K گلوبالیزیشن %K اسلام %K غرب %K مهدویت %K ادیان %R 10.22081/jet.2007.64624 %X جهانی­ شدن(گلوبالیزیشن) در دو تعریف مغایر و متضاد مطرح است، یکی جهانی­ شدن غربی که عبارت است از: جهانی­ کردن آمریت دول غربی (آمریکا و منافع سرمایه­ داری حاکم بر آمریکا، صهیونیزم و انگلیس). این جهانی ­شدن، تمام فرهنگ­ها و ایدئولوژی­های مقاومت را بلعیده و هضم می­ کند. گلوبالیزیشن با معیارهای سرمایه ­داری یهود، مورد قبول اسلام نمی ­باشد؛ چرا که ره ­آورد آن فقر و گرسنگی، تک­قطبی شدن جهان و... می ­باشد. دیگری جهانی­ شدن اسلامی است ­که معیارهای آن، عدم وجود گرسنه ­ای در تمام پهنة گیتی است و بر این باور است که باید عدالت، امنیت و... در سرتاسر جهان گسترده شود. در این جهانی ­شدن مرز جغرافیایی به رسمیت شناخته نشده و همه عوامل جدایی انسان­ها از میان برداشته می­ شود؛ از این­رو، ویژگی جامعه اسلامی عصر مهدوی بر خلاف نگرش عصر جدید تأکید بر فضیلت و سعادت می ­باشد. درحالی که عصر جدید صرفاً بر آزادی انسان مبتنی بوده و دغدغه ­ی فضیلت و سعادت بشر را ندارد. %U http://jostar-elmi.maalem.ir/article_64624_fdc2933dffc5fd1e8ddeb9fd63c0fe26.pdf