@article { author = {Mousavi, S. Reza}, title = {Allameh Ask'ari's and Change in the Hozeh Educational System}, journal = {Jostar}, volume = {7}, number = {23.24}, pages = {236-247}, year = {2009}, publisher = {Islamic Propaganda Office of the Qom Seminary - Khorasan Razavi Branch}, issn = {}, eissn = {}, doi = {10.22081/jet.2009.64451}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {علامة عسکری و تحول در نظام آموزشی حوزه}, abstract_fa = {حوزه‌های علمیه در جهان تشیع منشاء آثار و خدمات ارزنده‌ای بوده‌اند، به همین دلیل چگونگی پیش‌برد اهداف حوزه و توجه به راه‌کارهای موفقیت و حرکت هم‌گام با نیازهای روز جامعه همواره به دغدغة اصلی مدیران و برنامه‌ریزان تبدیل شده است. موضوع نظام آموزشی حوزه نیز از جمله مسائلی است که در هر دوره، مورد توجه بزرگان حوزه قرار داشته است.  علاّمه سیّد مرتضی عسکری به عنوان یکی از علمای برجسته حوزه علمیه، از اهمیت این مسأله غافل نبوده است. محور دیدگاه‌های انتقادی علاّمه در بحث نظام آموزشی حوزه، نظام تک‌بعدی یا تک‌علمی حوزه است. وی با اشاره به مسأله عدم تربیت متخصص در رشته‌های دیگر علوم اسلامی و عدم تناسب علوم حوزوی با مقتضای زمان، تأکید دارد که خلل در تبلیغ دین و کمی محصولات حوزه در سایر علوم اسلامی از پیامدهای کم‌توجهی به دیگر علوم اسلامی در حوزه‌های علمیه است. در میان گذاشتن این مسأله با مقام معظم رهبری، تدوین طرح آموزشی و تشکیل جلسات درس تفسیر در حوزه از جمله فعالیت‌های راهبردی علاّمه در تصحیح این روند است.}, keywords_fa = {آسیب شناسی نظام آموزشی,حوزه علمیه,دیدگاه‌های علامه عسکری,پیامدها و فعالیتها}, url = {http://jostar-elmi.maalem.ir/article_64451.html}, eprint = {http://jostar-elmi.maalem.ir/article_64451_6627afc4473ac1e68fcbfdcae1a9d6d8.pdf} }